Chris
Laureat konkursu Certyfikaty
Aktywnie, ambitnie, twórczo, na zawsze.

STANDARDY CAMPOWE
Elementy wspólne dla wszystkich campów oraz obozów.

LEKI DZIECKA/OPIEKA MEDYCZNA

1. Komu należy przekazać leki dziecka?
Leki należy przekazać Kierownikowi autokaru.

2. Jak zapakować leki dziecka?
Leki powinny być zapakowane w podpisany imieniem i nazwiskiem dziecka woreczek/kopertę wraz z opisem dawkowania leków.  Lekarstwa należy przekazać w miarę możliwości w oryginalnych opakowaniach , gdyż lekarz/pomoc medyczna musi mieć pełną wiedzę na temat podawanego leku. Wszelkie uwagi medyczne dotyczące dziecka najlepiej przekazać drogą mailową do biura.

Informacje dodatkowe, niezgłoszone wcześniej drogą mailową do biura, należy przygotować w formie pisemnej i przekazać przy autokarze kierownikowi autokaru ponieważ w momencie wyjazdu nie ma wystarczająco czasu na przekazywanie szczegółów ustnie.

3. Opieka medyczna na campie 
Na naszym campie w trakcie pobytu dzieci na obozach, lekarz lub pomoc medyczna stanowią stałą kadrę i pozostają do dyspozycji uczestników. W przypadku zachorowania dziecko jest prowadzone przez wychowawcę do lekarza/pomocy medycznej, który wdraża odpowiednie leczenie. W przypadkach, które wymagają szerszej diagnostyki dziecko wraz z wychowawcą lub instruktorem zawożone jest do pobliskiego szpitala. Rodzice są informowani telefonicznie o chorobie dziecka.

4. Opieka medyczna na Wędrówkach żeglarskich, Wędrówkach rowerowych i Bazie Hel
Ze względu na specyfikę obozów wędrownych jak również Bazy Hel w przypadku zdarzeń wymagających konsultacji medycznej/zachorowania dziecko wraz z wychowawcą lub instruktorem zawożone jest do pobliskiego szpitala/przychodni/placówki medycznej. Rodzice są informowani telefonicznie o chorobie dziecka.

5. Co w przypadku kiedy dziecko zachorowało przed wyjazdem?
Jeśli dziecko w dniu wyjazdu jest chore (ma gorączkę, widoczne symptomy infekcji) prosimy o dowóz dziecka kilka dni później oraz zgłoszenie takiej sytuacji do BOK. Prosimy również o sprawdzenie głowy dziecka pod kątem wszawicy. To pozwoli na uniknięcie rozprzestrzeniania wszawicy wśród innych uczestników.

KIESZONKOWE DZIECKA NA CAMPIE

1. Komu przekazujemy pieniądze?
Pieniądze można przekazać kierownikowi autokaru, w podpisanej kopercie z informacją o kwocie i instrukcją „Ile powinno wynosić dzienne kieszonkowe dziecka". Bardzo prosimy o przygotowanie pieniędzy w niższych nominałach. Po przybyciu na camp koperty z informa­cjami o formie wypłat przekazywane są kierownikowi.

2. Ile pieniędzy trzeba przeznaczyć na kieszonkowe dla dziecka?

Kwota zależy od decyzji rodziców. Dzieci mają zapewnione posiłki oraz wodę bez ograniczeń, a pieniądze ewentualnie mogą wydać w sklepiku na słodycze, pamiątki, gadżety campowe. 10-15 zł kieszonkowego na jeden dzień pobytu stanowi kwotę wystarczającą.

3. Co jeśli dziecku zabraknie pieniędzy w trakcie obozu?

Sumę, którą chcieliby Państwo przekazać dziecku, można wpłacić na konto naszej firmy. W tytule proszę wpisać: kieszonkowe dla: imię, nazwisko, obóz, camp. Po zaksięgowaniu wpłaty kierownik ośrodka zostaje poinformowany o tym fakcie i wypłaca dziecku wskazaną kwotę. Można wysłać również potwierdzenie wpłaty na adres mailowy campu, obozu na którym obecnie przebywa dziecko - przyśpieszy to wypłatę kieszonkowego. KONTAKT CAMPY

RZECZY WARTOŚCIOWE NA CAMPIE

Campy
Na terenie campu obowiązują ograniczenia w korzystaniu z telefonów komórkowych oraz elektroniki. Dzieci  będą mogły używać swoich telefonów w środy i soboty w porze obiadu. Poza wyznaczonym czasem telefony będą zdeponowane w campowym sejfie. Na campie nie wolno korzystać z żadnego sprzętu elektronicznego, typu tablety, iPody, PSP, aparaty fotograficzne, zegarki z internetem. Sugerujemy, aby takie urządzenia pozostawić w domu (urządzenia przywiezione na camp będą zdeponowane w sejfie i zwrócone uczestnikom ostatniego dnia obozu). Kontakt z uczestnikami jest możliwy dzięki campowym telefonom, ich numery podane będą przed rozpoczęciem sezonu.

Wędrówki Rowerowe po Polsce
Na Wędrówkach Rowerowych obowiązują ograniczenia w korzystaniu z telefonów komórkowych oraz elektroniki. Uczestnicy będą mogli używać swoich telefonów w porze kolacji. Na Wędrówkach Rowerowych nie wolno korzystać z żadnego sprzętu elektronicznego typu tablety, iPody, czytniki, PSP, zegarki smartwatch. Sugerujemy, aby takie urządzenia pozostawić w domu.

Baza Bornholm
Na terenie bazy obowiązują ograniczenia w korzystaniu z telefonów komórkowych oraz elektroniki. Uczestnicy będą mogli używać swoich telefonów tylko czwartego i ósmego dnia każdego turnusu, w porze obiadu. Telefony będą zdeponowane w obozowym sejfie. Na obozie nie wolno korzystać z żadnego sprzętu elektronicznego typu tablety, iPody, PSP, zegarki z internetem itp. Sugerujemy, aby takie urządzenia pozostawić w domu (urządzenia przywiezione na obóz będą zdeponowane w sejfie  i zwrócone uczestnikom ostatniego dnia obozu).

Wędrówki Żeglarskie i Patent
Podczas trwania wędrówek obowiązują ograniczenia w korzystaniu z elektroniki. Podczas zajęć: na wodzie i w miejscach postoju uczestnicy nie korzystają z telefonów. Inne sprzęty elektroniczne: iPody, tablety, PSP sugerujemy pozostawić w domu.

Ponadto sugerujemy, aby na Campy/bazy/Wędrówki nie zabierać drogich ubrań i butów.

POSIŁKI ORAZ DIETY

1. Jak wyglądają posiłki
Na terenie Campu znajduje się stołówka oferująca wyżywienie w formie szwedzkiego stołu, który serwuje pełną gamę różnorodnych i zdrowych potraw. Dzieci pod opieką wychowawcy wchodzą na stołówkę ze swoją grupą wychowawczą lub obozową.

2. Jak długo trwają posiłki?

Posiłki trwają około 30 minut.

3. Czy jest możliwość realizacji diety lub przestrzegania zastrzeżeń dietetycznych?
Dzieci ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi mogą uczestniczyć w programie obozu. Na naszych campach realizujemy diety: wegetariańską (na życzenie) oraz bezglutenową i bez­mleczną (zgodnie z zaleceniami lekarza). Informacje i wskazówki dotyczące żywienia należy przekazać pracownikowi BOK najpóźniej tydzień przed wyjazdem. O możliwość realizacji innych niż w/w dietach należy zapytać pracownika BOK najlepiej przed zapisem dziecka na obóz.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bornholm

1. Jak wyglądają posiłki?
Posiłki przygotowują uczestnicy, zazwyczaj w wyznaczonych zespołach, pod okiem instruktora.  Ze względu na kempingowy charakter obozu, jedzenia nie da się porównywać z tym, które podawane jest na campach w Serwach, czy Radkowie. Posiłki przygotowywane są częściowo z produktów, które zakupione są w Polsce. Składnikiem każdego posiłku są świeże owoce i warzywa. Przygotowywane są najróżniejsze sałatki i pasty warzywne. Na śniadanie -płatki i kanapki, obiady składają się z potraw mięsnych, makaronu, kaszy, lub ryżu, oraz świeżych warzyw i owoców. Na kolację przygotowywane są kanapki.

Wydawanie posiłków zorganizowane jest na zasadzie szwedzkiego stołu. Nie zmuszamy do jedzenia „wszystkiego”, jednak pilnujemy, aby każde dziecko zjadło coś, co pozwoli mu sprawnie działać w warunkach wytężonego wysiłku fizycznego.

2. Czy jest możliwość realizacji diety lub przestrzegania zastrzeżeń dietetycznych?
Dzieci ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi mogą uczestniczyć w programie obozu. Realizujemy diety: wegetariańską (na życzenie) oraz bezglutenową i bezmleczną (zgodnie z zaleceniami lekarza). Informacje i wskazówki dotyczące żywienia należy przekazać pracownikowi BOK najpóźniej na tydzień przed wyjazdem. O możliwość realizacji innych  niż w/w dietach należy zapytać pracownika BOK najlepiej przed zapisem dziecka na obóz.

Ze względu na specyfikę obozu w  przypadku konieczności spożywania specjalistycznych produktów, niedostępnych w typowych sklepach spożywczych, prosimy o wyposażenie w nie dziecka i przekazanie Kierownikowi autokaru w dniu wyjazdu. Prosimy też o szczegółowe informacje na temat zaleceń żywieniowych w karcie kwalifikacyjnej. Bardzo ważne jest by dziecko było świadome co może jeść, a czego mu nie wolno.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Wędrówki Żeglarskie

1. Jak wyglądają i jak długo trwają posiłki?
Na jachcie znajduje się część kuchenna wyposażona w kuchenkę gazową oraz garnki, patelnie, talerze, kubki, sztućce. Posiłki przygotowują uczestnicy, zazwyczaj w wyznaczonych wachtach dwuosobowych, pod okiem instruktora. Obiady przygotowywane są na bazie półproduktów typu makarony, ryż, sosy. Jeśli jednak młodzież jest chętna do zmierzenia się z wyzwaniem przygotowania bardziej wyszukanych potraw to zachęcamy ją do tego i kupujemy produkty. Z powodzeniem udawało się przyrządzić np. naleśniki, placki, kotlety, zupy, tortille i  in. Na obozie na patent, w dni kiedy odbywają się intensywne zajęcia szkoleniowe, obiad zamawiany jest w miejscowej restauracji lub tawernie, aby zyskać więcej czasu na szkolenie. Pozostałe Wędrówki jedzą obiad w restauracji zazwyczaj pierwszego, siódmego i przedostatniego dnia pobytu na Mazurach.

Uczestnicy jedzą posiłki razem ze swoim instruktorem/opiekunem, który dopilnowuje też by każde dziecko odżywiało się racjonalnie. Jeżeli dziecko przejawia tendencje do unikania jedzenia, informacja o tym w karcie kwalifikacyjnej pomoże szybciej zidentyfikować ewentualny problem. Wśród prowiantu na każdym jachcie znajdują się przekąski w postaci ciastek, owoców, które w czasie między posiłkami stanowią drugie śniadanie i podwieczorek. W czasie upałów mobilizujemy dzieci do spożywanie większej ilości płynów między posiłkami.

2. Czy jest możliwość realizacji diety lub przestrzegania zastrzeżeń dietetycznych?
Istnieje możliwość przestrzegania diety wegetariańskiej, bezglutenowej lub innej, o ile młody człowiek jest świadom co jeść powinien, a czego nie. Dania w restauracji są wówczas przygotowywane na specjalne zamówienie, a półprodukty do posiłków przygotowywanych na jachtach są kupowane według indywidualnych zamówień.

W przypadku nietypowych potrzeb żywnościowych, prosimy o kontakt z biurem w celu ustalenia czy będziemy mogli je zaspokoić. Prosimy też mieć na uwadze, że zaprowiantowując obozy, ograniczeni jesteśmy do wyboru produktów dostępnych w przeciętnym sklepie spożywczym. Nie będzie zatem możliwości zakupu wielu produktów dietetycznych, które należałoby w przypadku takiej potrzeby, zabrać z domu. Prosimy też o szczegółowe informacje na temat zaleceń żywieniowych w karcie kwalifikacyjnej.

WSZY I KLESZCZE

KOMUNIKAT DOT. KLESZCZY
Na każdym campie i wędrówce oraz bazie CHRIS stosujemy następującą ścieżkę postępo­wania:

1. Każdorazowo przed wyjściem do lasu dzieci są informowane przez wychowawcę lub osobę organizującą wyjście o konieczności użycia repelentu (w przypadku stwierdzenia, że dziec­ko preparatu nie użyło, wychowawca dopilnowuje użycie preparatu). Prosimy aby rodzice zaopatrzyli dzieci w środki przeciwko komarom/kleszczom.
2. Każdorazowo przed wyjściem w teren dzieciom zalecane jest zakładanie długich spodni i bluz z długim rękawem.
3. W przypadkach stwierdzenia ugryzienia, kleszcza usuwają campowe służby medyczne (w bazie lub na wędrówce przeszkolony instruktor lub wychowawca) a opiekun informuje rodziców telefonicznie o miejscu wkłucia kleszcza. Do końca obozu miejsce ukąszenia jest obserwowane, a dziecko zostaje poinformowane, przy jakich objawach powinno zgłosić się do lekarza.
4. Na campach w miejscach ogólnodostępnych i łazienkach dzieci wiszą obrazki ilustrujące kleszcza wraz z instrukcją co zrobić, w przypadku jego znalezienia.
5. Nasi instruktorzy i wychowawcy regularnie przypominają dzieciom starszym i młodzieży o konieczności sprawdzania ciała pod kątem obecności kleszczy oraz pomagają dzieciom młodszym przeprowadzać takie kontrole. W przypadkach budzących niepokój lub wątpli­wości dziecka, dziecko konsultuje się z opieką medyczną.
5. Ze względów organizacyjnych, nie gromadzimy kleszczy, nie odsyłamy ich do badań, nie przekazujemy w inny sposób , nie wydajemy kleszczy do odbioru przez kurierów.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

KOMUNIKAT DOT. WSZY
Na każdym campie i wędrówce oraz bazie CHRIS stosujemy następującą ścieżkę postępo­wania:

1. Ze względu na powszechność wszawicy prosimy Państwa o dokładne sprawdzenie stanu skóry głowy dziecka przed wyjazdem.
2. Jeżeli zdarzy się, że podczas kontroli stwierdzą Państwo obecność wszy lub gnid, prosi­my o pozostawienie dzieci w domu do czasu wyleczenia i samodzielny dowóz dziecka w trakcie trwania turnusu ( o takim fakcie prosimy o poinformowanie Biura Obsługi Klienta najpóźniej w dniu wyjazdu).
3. Jeśli dziecko jest w końcowej fazie leczenia, a aktualny stan nie spowoduje rozprzestrze­nienia się wszawicy na innych uczestników obozu, prosimy o przekazanie leków i wytycz­nych do kontynuowania terapii Kierownikowi Autokaru w dniu wyjazdu.
4. W pierwszych dniach obozu czystość głów uczestników zostanie skontrolowana przez wyznaczonych opiekunów - jest to element profilaktyki zdrowotnej.
5. W przypadku stwierdzenia wszawicy u dziecka na campie, rodzice/opiekunowie prawni zostaną niezwłocznie poinformowani o konieczności leczenia i opłacenia środków leczni­czych.
6. Ze względu na grupowy charakter opieki i zakwaterowania na Campie, nie jesteśmy w stanie zapewnić komfortu intymności - np. podczas leczenia dziecko nie uczestniczy w zajęciach a leczenie prowadzone jest przy obecności innych uczestników obozu.

FILMY INFORMACYJNE - LATO 2021

SZCZEGÓŁOWE PYTANIA I ODPOWIEDZI

                    

        

 
COVID-19 - informacje dotyczące obsługi rezerwacji, procedur campowych i bonu turystycznego.