CHRIS Newsletter - aktywnie, ambitnie twórczo - www.chris.com.pl

Newsletter CHRIS nr 29/2016 12.08.2016

Podziękowanie za udział w ankietach

Szanowni Państwo
Bardzo nas cieszy tak liczny Państwa udział w ankietach. Przygotowaliśmy je, aby mogli Państwo wspólnie z nami podsumować mijający już niestety sezon letni.
Wiele ankiet to miód na serce zarówno kadry, jak i kierowników campów.
Miło nam czytać słowa przekazane przez rodziców od dzieci, że „to mój najlepszy wyjazd, bo wychowawca był super”.
Najlepszym recenzentem przesyłanych list rzeczy do zabrania zawsze są rodzice – i tak doczytaliśmy, że: „W spisie rzeczy potrzebnych na obóz warto byłoby dodać piżamę :-)” Oczywiście zapis uzupełnimy.
W kwestiach organizacyjnych otrzymaliśmy kilka podobnych zgłoszeń: „Czynności sprawdzające prowadzone przez policję powinny być zaplanowane odpowiednio wcześniej, tak aby autokary wyruszały o czasie...” Spieszymy z informacją, że prośba o kontrolę zgłaszana jest na długo przed sezonem. Policja może przeprowadzić kontrolę jedynie w przypadku, jeśli nie ma w tym samym czasie zdarzeń drogowych, które angażują wyznaczone do kontroli służby. Planujemy wspólnie z policją, aby kontrola każdorazowo rozpoczynała się nie później niż na godzinę przed zbiórką, ale nie zawsze jest to możliwe ze względu na inne obowiązki WRD. Wyjaśniamy również, że kontrola policyjna nie jest elementem obowiązkowym. Jeśli nie ma możliwości przeprowadzenia kontroli, zastrzegamy w umowach z przewoźnikami, że nasz pracownik dokonuje kontroli trzeźwości kierowcy oraz sprawdza dokumenty autokarowe. Firmy transportowe, które z nami współpracują od lat, stale ulepszają tabor autokarowy, aby dzieciom zapewnić dobre warunki dojazdu.

Kilkoro rodziców zauważyło, że: „W ciągu dnia komunikacja jest dobra. Brak możliwości telefonicznego skomunikowania się z opiekunami po godz. 22” Potwierdzamy – tak rzeczywiście jest, Recepcje campowe pracują w określonych godzinach. Zarówno dzieci, jak i wychowawcy muszą mieć czas na regenerację. Dodatkowo rozmowa dziecka z rodzicem w godzinach późnowieczornych zawsze wywołuje emocje, więc w sytuacji rozłąki nie jest wskazana przed snem.
Ze względu na kwestie organizacyjne nie obsługujemy komunikatów wysyłanych SMS-em.
Po dwóch latach prowadzenia programu ograniczeń w korzystaniu z telefonów przyjemnie jest znaleźć uznanie dla niestandardowych działań w oczach dzieci i rodziców: „Dziecko bardzo zadowolone, my również. Świetna, absolutnie świetna sprawa z ograniczeniem korzystania z komórek do 2 razy na tydzień!!! Nawet w przypadku dziecka, które jechało po raz pierwszy. Prosimy o utrzymanie tej zasady”.
Czekamy na Państwa ankiety po zakończeniu IV i V turnusu. Wszystkie zostaną uwzględnione przy okazji podsumowań posezonowych dla poszczególnych campów i baz.
Powszechnie znaną prawdą jest, że najwięcej uczymy się od klientów, którzy oddadzą głos krytyczny. Tak więc wszystkim Państwu i każdemu z osobna dziękujemy za zaangażowanie i poświęcony czas.

Agnieszka Kazimierczak
dyrektor PR&CSR

Dzieci z domów dziecka na Campach CHRIS

W tym roku – podobnie jak już od wielu lat – na naszych campach gościć będą dzieci z domów dziecka i placówek opiekuńczych dla dzieci i młodzieży.

Dla wielu z nich to jedyna okazja w roku, aby spędzić czas w środowisku rówieśników, z daleka od obciążeń wynikających z często bardzo trudnych sytuacji życiowych.
Dzieci z przyjemnością korzystają z wszystkich atrakcji, jakie może zapewnić camp. Lubią zarówno szwedzki stół, jak i organizację, a także przewidywalność życia campowego. Chętnie nawiązują relacje z rówieśnikami w grupach zajęciowych. Emocjonalnie bardzo związują się z wychowawcami i instruktorami na campach.

Dla nas jako organizatorów niezwykle istotne jest Państwa zaangażowanie– to dzięki udziałowi Państwa dzieci w naszych obozach możemy realizować wiele projektów społecznych. To Państwo każdorazowo podczas spotkań przedobozowych potwierdzają poprzez liczny udział w zbiórce rzeczy dla dzieci, że takie działania są ważne i potrzebne – nie tylko dla obdarowywanych, ale także dla darczyńców.

Kilka słów o fotorelacjach

z Hanną Irlą - fotografką przygotowujacą fotorelacje campowe rozmawiała Agnieszka Kazimierczak

Agnieszka Kazimierczak: Wszyscy wiemy, jak ważne dla rodziców jest codzienne śledzenie fotorelacji. Opowiedz nam, jak pracujecie nad tym, aby rodzice i dziadkowie mogli zobaczyć swoje dzieci na campie.
Hanna Irla:
Aby relacje spełniały oczekiwania rodziców i obejmowały jak największą liczbę obozów, przede wszystkim staramy się towarzyszyć uczestnikom w jak największej liczbie zajęć. Żeby dodatkowo były one ciekawe dla rodziców, ale również były fajną pamiątką dla dzieci, staramy się umieszczać w fotorelacjach zdjęcia z różnych zajęć, nie tylko tych tematycznie związanych z danym obozem.

A.K.: Czy możemy powiedzieć, że fotorelacje to także fotograficzny dziennik opowiadający o życiu campu?
H.I.:
Myślę, że można powiedzieć, że jest to taki właśnie dziennik. Staramy się towarzyszyć wszystkim wydarzeniom na campie. Jesteśmy oczywiście na zwykłych zajęciach grafikowych, ale również bierzemy udział w takich wydarzeniach, jak urodziny, wycieczki czy w innych ciekawych i ważnych dla uczestników oraz rodziców wydarzeniach. Zawsze kiedy pojawia się pomysł na jakieś wyjątkowe zajęcia, jesteśmy o tym informowani przez instruktorów. Dzięki temu możemy stworzyć jeszcze ciekawsze fotorelacje.

rad.jpg

A.K.: Prawdopodobnie wszyscy rodzice chcieliby widzieć w fotorelacjach swoje dziecko codziennie. Dlaczego nie możemy tego zagwarantować?
H.I.:
Dla mnie jako paparazzo jest bardzo ważne, aby objąć w fotorelacji jak największą liczbę obozowiczów. Niestety czasami jest to po prostu technicznie niemożliwe. Zdarzają się bowiem dni tak intensywne, że biegamy pomiędzy campem, górami, wycieczkami rowerowymi i nie starcza nam czasu na szerszą fotorelację. Poza tym obozów jest bardzo dużo, na każdym z nich jest wielu uczestników – nie jesteśmy więc w stanie zarejestrować, że jakieś dziecko pominęliśmy.

A.K.: Czy praca przy fotorelacjach daje Ci osobistą radość i satysfakcję?
H.I.: Zdecydowanie tak. Praca przy fotorelacjach daje mi mnóstwo satysfakcji, szczególnie wtedy, kiedy dzieci do mnie podbiegają i mówią, jak fajnie jest widzieć się na zdjęciu, i że rodzice na pewno będą szczęśliwi, kiedy je na nim zobaczą. Ja osobiście bardzo dobrze bawię się z uczestnikami podczas tworzenia fotorelacji. Staram się nawiązać dobre relacje z campowiczami, ponieważ wtedy dużo łatwiej jest im zaakceptować szklane oko obiektywu na zajęciach, zdecydowanie są wtedy mniej skrępowani, a wręcz domagają się zdjęć.

A.K.: Dziękuję za rozmowę.

Poobozowe ABC

Poniżej kilka wskazówek, które mogą okazać się pomocne tuż po zakończeniu obozów.
ODBIÓR RZECZY POZOSTAWIONYCH
- rzeczy pozostawione przez dzieci na campach: Tarda, Serwy, Radków, Osada i Junior przechowywane będą w poszczególnych ośrodkach do 15 września. W celu odbioru rzeczy należy skontaktować się bezpośrednio z wyżej wymienionymi campami korzystając z telefonów podanych do kontaktu z dziećmi;
- rzeczy pozostawione na pozostałych campach: Wikingu, Morskim i Odkrywców oraz na wędrówkach żeglarskich, w bazie na Helu czy wyjazdach zagranicznych, wracają do biura w Piasecznie i tu będą przechowywane do 15 września.
- wszystkie rzeczy pozostawione w autokarach w drodze powrotnej przewożone są do biura w Piasecznie
W celu zidentyfikowania i odebrania rzeczy prosimy o kontakt mailowy z biurem.
Po 15 września wszystkie nieodebrane rzeczy przekazane zostaną do placówek zajmujących się dziećmi w trudnej sytuacji życiowej.
FAKTURY ZA WYJAZD DZIECKA
Od momentu dopełnienia wszelkich formalności w ciągu trzech miesięcy od zakończenia obozu mogą Państwo poprzez panel on-line z konta użytkownika, który zakładał rezerwację samodzielnie pobrać fakturę za obóz dziecka.
W przypadku chęci uzyskania faktury z podpisem, prosimy o wysłanie maila z danymi do faktury na adres chris@chris.com.pl lub na adresy przyporządkowane do poszczególnych campów.
POBIERANIE ZDJĘĆ Z FOTORELACJI
W celu zapisania zdjęcia w dużej rozdzielczości z wakacyjnych fotorelacji, należy kliknąć na wybraną miniaturkę zdjęcia (jeszcze nie powiększoną) prawym przyciskiem myszy i dla przeglądarki:
Mozilla Firefox oraz Internet Explorer wybrać opcję "Zapisz element docelowy jako..." (prosimy nie mylić z "Zapisz obrazek jako...", bo wtedy zapiszemy miniaturkę).
Dla wyszukiwarki Chrome prosimy wybrać opcję "Zapisz link jako...".
Jeśli mają Państwo inne pytania, zachęcamy do kontaktu mailowego: chris@chris.com.pl lub telefoniczny: 22 737 05 00.

Rzut oka na campy i bazy

09-07-2016 01-13-28a671fb84d517.jpg

05-08-2016 22-00-40e626871af0ed.jpg

05-08-2016 11-44-22d08238b9e89e.jpg

06-08-2016 13-59-12.jpg

02-08-2016 16-46-37b24a61b41820.jpg

09-07-2016 11-34-58.jpg

07-08-2016 00-59-03f0bbd00fc2c8.jpg

05-08-2016 21-14-08d77c665a7bca.jpg

21-07-2016 18-26-590ade9a7b0ab1.jpg

csm_09-07-2016_05-14-385e39db95852e_5d0c33484a.jpg

Newsletter został wysłany do osób, które zgłosiły chęć jego otrzymywania zaznaczając tę opcję w panelu rezerwacyjnym on-line na stronie www.chris.com.pl. Jeśli nie chcecie Państwo otrzymywać tego typu wiadomości, prosimy kliknąć tutaj.

Wszelkie uwagi oraz propozycje tematów do newslettera prosimy zgłaszać mailowo: newsletter@chris.com.pl

CHRIS - obozy młodzieżowe, obozy dla dzieci, zielone szkoły.