Leki oraz opieka medyczna

  1. Komu należy przekazać leki dziecka?

    Leki należy przekazać Kierownikowi autokaru.

  2. Jak zapakować leki dziecka?

    Leki powinny być zapakowane w podpisany imieniem i nazwiskiem dziecka woreczek/kopertę wraz z opisem dawkowania leków.  Lekarstwa należy przekazać w miarę możliwości w oryginalnych opakowaniach, gdyż lekarz/pomoc medyczna musi mieć pełną wiedzę na temat podawanego leku. Wszelkie uwagi medyczne dotyczące dziecka najlepiej przekazać drogą mailową do biura.

    Informacje dodatkowe, niezgłoszone wcześniej drogą mailową do biura, należy przygotować w formie pisemnej i przekazać przy autokarze kierownikowi autokaru, ponieważ w momencie wyjazdu nie ma wystarczająco czasu na przekazywanie szczegółów ustnie.

  3. Co w przypadku kiedy dziecko zachorowało przed wyjazdem?

    Jeśli dziecko w dniu wyjazdu jest chore (ma gorączkę, widoczne symptomy infekcji) prosimy o dowóz dziecka kilka dni później oraz zgłoszenie takiej sytuacji do BOK. Prosimy również o sprawdzenie głowy dziecka pod kątem wszawicy. To pozwoli na uniknięcie rozprzestrzeniania wszawicy wśród innych uczestników. W przypadku stwierdzenia choroby lub wszawicy rodzic/opiekun prawny jest zobowiązany do odbioru dziecka z Campu/wędrówki  na koszt własny i do odwiezienia dziecka po ustąpieniu problemu.

  4. Jak zapobiegacie ukąszeniu dzieci przez kleszcze? Co jeśli dziecko będzie miało kleszcza?
    1. Każdorazowo przed wyjściem do lasu dzieci są informowane o konieczności użycia repelentu przez wychowawcę lub osobę prowadzącą wyjście (w przypadku stwierdzenia, że dziecko preparatu nie użyło, wychowawca  dopilnowuje skorzystania z preparatu).
    2. Każdorazowo przed wyjściem w teren dzieciom zalecane jest zakładanie długich spodni i rękawów.
    3. W przypadkach stwierdzenia ukąszenia przez kleszcza, kleszcza usuwają campowe służby medyczne, a  opiekun informuje rodziców telefonicznie o miejscu wkłucia kleszcza. Do końca obozu miejsce ukąszenia jest obserwowane , a dziecko zostaje poinformowane, przy jakich objawach powinno zgłosić się do lekarza.
    4. Na campach w miejscach ogólnodostępnych i łazienkach dzieci wiszą obrazki ilustrujące kleszcza wraz z instrukcją co zrobić, jeśli dziecko znajdzie kleszcza.
    5. Nasi instruktorzy i wychowawcy regularnie przypominają dzieciom starszym i młodzieży o konieczności sprawdzania ciała pod kątem obecności kleszczy oraz pomagają dzieciom młodszym przeprowadzać takie kontrole. W przypadkach budzących niepokój lub wątpliwości dziecka, dziecko konsultuje się z opieką medyczną.
    6. Ze względów organizacyjnych, nie gromadzimy kleszczy, nie odsyłamy ich do badań, nie przekazujemy w inny sposób , nie wydajemy kleszczy do odbioru przez kurierów.

Posiłki oraz diety

  1. Jak wyglądają posiłki?

    Na terenie Campu znajduje się stołówka oferująca wyżywienie w formie szwedzkiego stołu - śniadania, obiady i kolajcie. Kuchnia serwuje pełną gamę różnorodnych i zdrowych potraw. Dzieci pod opieką wychowawcy wchodzą na stołówkę ze swoją grupą wychowawczą lub obozową. Przed ciszą nocną dostępna jest „podkarmiaczka” – dla tych, którzy potrzebują uzupełnić kalorie po intensywnym dniu. W trakcie dnia na terenie campu znajduje się wyznaczone miejsce z ogólnie dostępną ciepłą herbatą lub wodą.

  2. Czy jest możliwość realizacji diety lub przestrzegania zastrzeżeń dietetycznych?

    Dzieci ze specjalnymi potrzebami żywieniowymi mogą uczestniczyć w programie obozu. Na naszych campach/w hotelach realizujemy diety: wegetariańską (na życzenie) oraz bezglutenową i bez­laktozową (na podstawie zaświadczenia lekarskiego). Informacje i wskazówki dotyczące żywienia należy przekazać pracownikowi BOK najpóźniej tydzień przed wyjazdem.

Smartfony i elektronika

  1. Czy obowiązują ograniczenia w korzystaniu z telefonów?

    WAŻNE: Zgodnie z pkt. 4 Regulaminu Campu
    "4. Ograniczenia w korzystaniu z telefonów komórkowych na terenie campu:
    Na Campie/obozie obowiązują ograniczenia w korzystaniu z telefonów komórkowych oraz elektroniki. Dzieci będą mogły korzystać ze swoich telefonów w wyznaczonych godzinach. Poza tym czasem telefony będą zdeponowane w campowym sejfie."
    Dzieci  będą mogły używać swoich telefonów w środy i soboty po obiedzie (podczas sjesty). Jeżeli uczestnik obozu dwukrotnie złamanie zakaz posiadania własnego telefonu poza godzinami wyznaczonymi, w przyszłości nie będzie mógł wziąć udziału w żadnym z obozów organizowanych przez CHRIS.

    Na campie nie wolno korzystać z żadnego sprzętu elektronicznego, typu tablety, iPody, konsole, aparaty fotograficzne, zegarki z internetem. Sugerujemy, aby takie urządzenia pozostawić w domu (urządzenia przywiezione na camp będą zdeponowane w sejfie i zwrócone uczestnikom ostatniego dnia obozu). Kontakt z uczestnikami jest możliwy dzięki campowym telefonom, ich numery podane będą przed rozpoczęciem sezonu.

     

Kontakt z dzieckiem

  1. Kiedy mogę zadzwonić by skontaktować się z dzieckiem? - Drawa

    W sytuacjach potrzeby kontaktu z dzieckiem lub wychowawcą, prosimy o telefon na jeden z naszych telefonów Campowych w godzinach: 7:00 - 21:00. W takim przypadku zapisujemy Państwa prośbę o kontakt na liście, a dzieci oddzwaniają podczas przerwy poobiedniej, w zależności od obozu:
    Łotrzyki 12:45 -13:45
    Paladyni 13:00-14:15
    Magowie, Gildia, Cooking, Wędkarski, Żeglarski 13:15 - 14:30
    Wyprawa Drawa po 20:00


    Ze względów organizacyjnych połączenia telefoniczne ze strony Campu realizowane są z numerów zastrzeżonych.

  2. Zmiana czasu na Campach

    Ze względu na szybciej zapadający zmierzch od czwartego turnusu na wszystkich Campach zmieniamy czas - zegarki zostają przesuniete o jedną godzinę do przodu.

Kieszonkowe

  1. Komu przekazujemy pieniądze?

    Pieniądze można przekazać kierownikowi autokaru, w podpisanej kopercie z informacją o kwocie i instrukcją „Ile powinno wynosić dzienne kieszonkowe dziecka". Bardzo prosimy o przygotowanie pieniędzy w niższych nominałach. Po przybyciu na camp koperty z informa­cjami o formie wypłat przekazywane są kierownikowi.

  2. Ile pieniędzy trzeba przeznaczyć na kieszonkowe dla dziecka?

    Kwota zależy od decyzji rodziców. Dzieci mają zapewnione posiłki oraz wodę bez ograniczeń, a pieniądze ewentualnie mogą wydać w sklepiku na słodycze, pamiątki, gadżety campowe. 15-20 zł kieszonkowego na jeden dzień pobytu stanowi kwotę wystarczającą. Płatność tylko gotówką.

  3. Co jeśli dziecku zabraknie pieniędzy w trakcie obozu?

    Sumę, którą chcieliby Państwo przekazać dziecku, można wpłacić na konto naszej firmy. W tytule proszę wpisać: kieszonkowe dla: imię, nazwisko, obóz, camp., po zaksięgowaniu wpłaty kierownik ośrodka zostaje poinformowany o tym fakcie i wypłaca dziecku wskazaną kwotę. Można wysłać również potwierdzenie wpłaty na adres mailowy campu, obozu na którym obecnie przebywa dziecko - przyśpieszy to wypłatę kieszonkowego.

Rzeczy zagubione

  1. W jaki sposób mogę odebrać rzeczy dziecka pozostawione na Campie?

    Wszystkie rzeczy pozostawione na campie takie jak:  sprzęt elektroniczny, nieuszkodzona odzież, buty i inne rzeczy wartościowe przechowywane są oraz odbierane z Campu. Obsługą maili ze zgłoszeniami zagubionych rzeczy zajmuje się recepcja danego campu.

    Rodzic po zgłoszeniu zagubionej rzeczy ma możliwość otrzymania zwrotu pocztą, po uprzednim przelewie na kwotę 30 zł na konto CHRIS Turystyka i Rekreacja – w tytule przelewu rodzic wpisuje imię i nazwisko dziecka oraz informację,  że jest to wpłata na pokrycie przesyłki zwrotnej z pozostawionymi na Campie rzeczami.

    Rzeczy znajdują się na Campie do 15.09.2024. Po tym terminie zostaną oddane do domu dziecka.

  2. W jaki sposób mogę odebrać rzeczy pozostawione przez dziecko w autokarze?

    Wszystkie rzeczy pozostawione w autokarze:  sprzęt elektroniczny, nieuszkodzona odzież, buty i inne rzeczy wartościowe jadą do biura Chris w Piasecznie.

    Rodzic po zgłoszeniu zagubionej rzeczy ma możliwość otrzymania zwrotu pocztą, po uprzednim przelewie na kwotę 30 zł na konto CHRIS Turystyka i Rekreacja – w tytule przelewu rodzic wpisuje imię i nazwisko dziecka oraz informację,  że jest to wpłata na pokrycie przesyłki zwrotnej z pozostawionymi w autokarze rzeczami. Istnieje również możliwość osobistego odbioru pozostawionej rzeczy w biurze w Piasecznie.

    Rzeczy znajdują się w biurze do 15.09.2024. Po tym terminie zostaną oddane do domu dziecka.

Podróż

  1. Jak długo trwa podróż?

    Podróż z Warszawy na Camp Drawa trwa ok. 8 h. W trakcie drogi przewidziane są postoje na wyznaczonych parkingach.

  2. Którędy przebiega trasa i czy można dosiąść się po drodze?

    Istnieje możliwość dosiadki po drodze w okolicach Poznania i Bydgoszczy. Informację o dosiadaniu się po drodze należy zgłosić do pracownika BOK nie później niż na tydzień przed planowanym wyjazdem. 

  3. Czy można zgłosić, aby znające się dzieci były razem w autokarze?

    Prośby o wspólny przejazd w autokarze zgłaszamy do biura najpóźniej na tydzień  przed rozpoczęciem obozu. W miarę możliwości organizacyjnych uwzględniamy życzenia rodziców (w obrębie tego samego obozu, nie gwarantujemy wspólnego przejazdu autokarem w przypadku różnych obozów). Nie możemy zagwarantować spełnienia próśb zgłaszanych w ostatniej chwili, ponieważ dzieci są rozlokowywane  w autokarach jeszcze przed wyjazdem. 

  4. Jak należy przygotować prowiant?

    Organizator nie przewiduje żadnych ciepłych posiłków w trakcie drogi na Camp. W drodze dojazdowej do ośrodka dzieci zabierają prowiant z domu: dwie kanapki, woda, owoc, słodki batonik. Prosimy o wykluczenie słodkich napojów gazowanych, „sztucznych i barwionych” słodyczy oraz chipsów. Zaraz po przyjeździe na miejsce dzieci jedzą obiad. Prowiant na drogę powrotną przygotowuje campowa stołówka.

Zakwaterowanie

  1. Czy można zgłosić, aby znające się dzieci były razem zakwaterowane?

    Prośby o wspólne zakwaterowanie zgłaszamy do biura najpóźniej na tydzień przed rozpoczęciem obozu. Nie możemy zagwarantować spełnienia próśb zgłaszanych w ostatniej chwili, ponieważ dzieci są rozlokowywane zarówno w autokarach jak i w domkach jeszcze przed wyjazdem

  2. W jaki sposób dzieci są przydzielane do pokoi i grup zajęciowych?

    Lista kwaterunkowa jest przygotowywana przez kierownika Campu. Kierownik bierze pod uwagę płeć, wiek oraz w miarę możliwości sugestie rodziców. Uwagi dotyczące zakwaterowania należy zgłosić do pracownika biura obsługi klienta nie później niż na tydzień przed rozpoczęciem obozu. Uwagi przesłane w późniejszym terminie są zwykle trudne do uwzględnienia. Zajęcia odbywające się według zaplanowanego grafiku.

  3. Czy rodzeństwo/koledzy z różnych obozów mogą się spotkać/mieć wspólne zajęcia?

    Rodzeństwo/koledzy z różnych obozów nie mogą mieć wspólnych zajęć ze względu na to, że zajęcia rozpoczynają się o różnych godzinach. Mają szansę spotkać się podczas przerw (sjest) oraz imprez ogólnocampowych.

  4. Czy domki, pokoje i łazienki dzieci są sprzątane?

    Pokoje są odkurzane, łazienki sprzątane, natomiast o ścielenie łóżek i porządek w swoich rzeczach dbają dzieci pod nadzorem wychowawców.

  5. Czy domki są ogrzewane?

    Tak, wszystkie domki posiadają ogrzewanie. Jeżeli tylko pojawi się kilka dni lub nocy chłodniejszych, podczas których spada temperatura wewnątrz, ogrzewanie to jest włączane przez obsługę ośrodka.

Standardowy dzień na Campie

  1. Jak wygląda standardowy dzień zajęć na Campie?

    Standardowy dzień na Campie obejmuje 4 bloki 1,5 - godzinnych zajęć: 2 bloki po śniadaniu i 2 bloki po obiedzie oraz zajęcia dodatkowe i wieczorne ogólnocampowe, odbywające się po kolacji. Obozy tematyczne niekiedy łączą swoje tematyczne bloki np.: jedna grupa ma zajęcia tematyczne od śniadania do obiadu, druga grupa ma w tym czasie ogólnocampowe bloki, po obiedzie następuję zamiana.

Wyprawa Drawa

  1. Ile dni obóz wyprawa spędza na Campie, a ile dni na wyprawie?

    Dzieci na Campie spędzają 4 dni, 7 dni na wodzie.

  2. Ile kilometrów dziennie obóz wyprawa pokonuje na kajakach?

    Obóz wyprawa dziennie pokonuje średnio 12-13 km.

  3. Jak wygląda zakwaterowanie?

    Dzieci zakwaterowane są w namiotach 4 osobowych z podziałem na dziewczyny i chłopców.

  4. Jak się można skontaktować z dzieckiem?

    Telefon posiada kierownik obozu wyprawa, rodzic może się z nim bezpośrednio skontaktować, a następnie poprosić o rozmowę z dzieckiem.

  5. Jak wyglądają posiłki podczas wyprawy?

    Kadra wraz z dziećmi samodzielnie przygotowują posiłki.

  6. Co w przypadku jeżeli dziecko zachoruje na obozie Wyprawa Drawa?

    W przypadku gdy dziecko zachoruje, kadra konsultuje się z pomocą medyczną, która jest na campie. Jeśli jest potrzeba uczestnik zabierany jest na camp. Gdy uczestnik poczuje się lepiej zostaje przetransportowany na miejsce obozu.

  7. Kto podaje leki dzieciom podczas wyprawy?

    Kadra obozu wyprawa podaje dzieciom leki po wcześniejszej konsultacji z opieką medyczną .

Inne

  1. Czy obóz Gildia Gier ma jakieś zajęcia ruchowe?

    Zajęcia podzielone są na cztery bloki tematyczne oraz jeden blok sportowy. Każdy dzień to trzy bloki gier oraz jeden blok zajęć z bogatej palety aktywności ruchowych, jaką proponujemy na Campie Drawa.

  2. Czy można wysłać paczkę do dziecka na Obóz?

    Jeśli Państwa dziecko zapomniało zabrać ze sobą na obóz czegoś, co jest mu niezbędne istnieje możliwość wysłania paczki na camp. Adresy campów/hoteli znajdą Państwo w zakładce kontakt. Prosimy na przesyłce napisać imię i nazwisko dziecka oraz obóz, na którym przebywa. W związku z tym, że chcemy na naszych campach promować zdrowy tryb życia zwracamy się z prośbą do Państwa o nieprzesyłanie dzieciom dużej ilości słodyczy oraz chipsów czy napojów gazowanych. Produkty te mogą zostać zdeponowane przez opiekunów na czas trwania obozu i oddane przed powrotem do domu.

  3. Komunikat dotyczący wszy

    Na każdym campie i innych wyjazdach CHRIS stosujemy następującą ścieżkę postępo­wania:

    1. Ze względu na powszechność wszawicy prosimy Państwa o dokładne sprawdzenie stanu skóry głowy dziecka przed wyjazdem.
    2. Jeżeli zdarzy się, że podczas kontroli stwierdzą Państwo obecność wszy lub gnid, prosi­my o pozostawienie dzieci w domu do czasu wyleczenia i samodzielny dowóz dziecka w trakcie trwania turnusu (o takim fakcie prosimy o poinformowanie Biura Obsługi Klienta najpóźniej w dniu wyjazdu).
    3. Jeśli dziecko jest w końcowej fazie leczenia, a aktualny stan nie spowoduje rozprzestrze­nienia się wszawicy na innych uczestników obozu, prosimy o przekazanie leków i wytycz­nych do kontynuowania terapii Kierownikowi Autokaru w dniu wyjazdu.
    4. W pierwszych dniach obozu czystość głów uczestników zostanie skontrolowana przez wyznaczonych opiekunów - jest to element profilaktyki zdrowotnej.
    5. W przypadku stwierdzenia wszawicy zostaną Państwo poproszeni o zabranie dziecka na czas leczenia z campu. (dotyczy wyjazdów organizowanych na terenie Polski). W razie potrzeby można  skorzystać z usług profesjonalnych firm specjalizujących się w usuwaniu wszy, np.:  Mamy z Głowy